بزرگترین مفصل انسان کدام است؟

سلام به انجمن پیکس لاو خوش آمدید















::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
بزرگترین مفصل انسان کدام است؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیدانستنی ها و مطالب علمیبزرگترین مفصل انسان کدام است؟

تعداد بازدید : 242
نویسنده پیام
pixlove آفلاین
پلیس

ارسال‌ها : 120
عضويت : 4 /11 /1394
سن : 23
بزرگترین مفصل انسان کدام است؟


بزرگترین مفصل انسان ,
نام بزرگترین مفصل انسان ,بزرگترین مفصل انسان کدام است؟ زانو,کدام بزرگترین مفصل انسان است؟,اسم بزرگترین مفصل انسان,کدام فصل بزرگترین مفصل انسان است؟,
مفصل انسان بزرگترین کدام است؟,در انسان بزرگترین مفصل کدام است؟,
کدام مفصل انسان بزرگترین است؟,مفصل انسان بزرگترین ,



بزرگترین مفصل انسان کدام است؟


جواب : زانو


توضیحات بیشتر:


زانو مفصلی‌است که سه استخوان ران، درشت نی و کشکک در ساختمان آن شرکت دارند.مفصل زانو به وسیله یک کپسول مفصلی، غشاء سینوویال(حاوی مایع سینوویال) و رباط ها احاطه می شود.مایع سینوویال باعث کاهش اصطکاک حرکت می گردد. و همچنین در تغذیه غضروف های مفصل نقش دارد. در مفصل زانو، انتهای استخوان ران با سر استخوان درشت نی (استخوان بزرگ تر ساق پا) کنار هم قرار می گیرند.دو برجستگی استخوانی در دو طرف انتهای استخوان ران وجود دارند که به آن‌ها \"کندیل\" می گویند. این کندیل‌ها روی سطح فوقانی استخوان درشت نی قرار می گیرند.این سطح را \"کفه درشت‌نی\" می گویند. این کفه به دو قسمت بیرونی و درونی تقسیم می شود. درشت نی در شیار خاصی میان دو کندیل استخوان ران، می لغزد.


استخوان کوچک تر ساق پا (نازک نی)، وارد مفصل زانو نمی‌شود. این استخوان، مفصل کوچکی را تشکیل می دهد که آن را به یک طرف درشت نی وصل می کند. این مفصل چندان حرکتی ندارد. غضروف مفصلی، ماده‌ای است که انتهای استخوان‌ها در هر مفصل را می پوشانند. این ماده در اغلب مفاصل بزرگ تر حدود ۲/۵سانتی متر ضخامت دارد. این ماده، سفید و درخشان است و قوامی لاستیکی دارد. غضروف مفصلی یک ماده لغزنده است که اجازه می دهد سطوح استخوانی بدون آسیب دیدن، روی هم بلغزند. کارکرد غضروف مفصلی این است که ضربات وارده را جذب و یک سطح کاملاً صاف ایجاد کند تا حرکت استخوان‌ها آسان شود. تقریباً در هر نقطه ای از بدن که دو سطح استخوانی در مقابل هم حرکت می کنند، این غضروف مفصلی وجود دارد. در زانو غضروف مفصلی، انتهای استخوان ران، سر استخوان درشت نی و پشت استخوان کشکک را می پوشاند.



منبع:ویکی پدیا

دوشنبه 14 تیر 1395 - 15:17
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ